Jag är inte singel, jag är själv!

Rubriken är ett citat från den intelligenta, spralliga, söta Camilla (http://geggamojs.bloggspace.se). Jag tycker att det är jävligt bra. Inte för att jag känner till den bakomliggande tanken, men för mig är det en slags protest på tvåsamhetsidealet. Som om man inte är en hel människa för att man är själv. Men det är faktiskt bara det man behöver för att vara hel. Sig själv, alltså. Det vill säga sig själv på ett bra sätt, när man är nöjd med sig själv och trygg i sig själv och så vidare. Det är det man behöver, inte en andra hälft. Man kanske inte vill ha någon, ska man kalla sig singel då? Nej, jag är själv.

(Apropå det vill jag verkligen inte ha någon. Jag börjar känna pressen. Eller vad fan, börjar, jag är jättestressad. Och jag vill inte ha sex, aldrig någonsin. Då måste någon vara nära inpå ens kropp, hjälp. Dessutom har jag snoppfobi. Och jag kan inte riktigt se mig själv ha sex med en tjej. Det känns bara för svårt allt det där. Alltså: Jag är inte singel, jag är själv.)


Kommentarer
Postat av: Cami

Det är precis så, preciis så! Jag är ingen stackars singel som kastar lystna blickar på till synes lyckliga par. Vill inte få uppmuntrande klappar i ryggen och lovord som att "Du hittar någon snart du också, ska du se", vill inte bli singelbehandlad, vill inte hitta! Jag är själv för att jag behöver vara själv. Tills tider förändras. (För det gör de ju.) Det handlar ju inte om att vilja vara två BARA FÖR ATT, då blir det ju bara en jakt på första bästa och så vill jag inte ha det. Så har jag det inte! Själv är bra. Men tillsammans är också bra. Just ordet "singel" funkar bara inte.

Åh, du också? Jag var livrädd för närkontakt förut. Eller nej, fel, jag är? Ja, jag är. "Akta sälen", "Inte för nära", "EHH, vore gott med te" och alla möjliga dåliga dissar har alltid varit min grej när något som kallas närhet närmar sig. För att jag ska vilja bli petad på överhuvudtaget eller vilja tala om djupa saker (phaha, misstolkning!) så måste det vara trygghetskvot 1337%.

2007-12-27 @ 18:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0