"Jag föll isär idag"

Jag hatar när folk mår dåligt! Jag vill bara ta alla problem och lägga i en burk och bränna upp burken och slänga askan i havet och när havet sköljer blir det rent och fint och allt blir bra. Förutom att havet inte är rent och fint utan alldeles förorenat och fan, jag borde källsortera mer. Dessutom kanske det skulle bli mindre problem om jag var mindre lättpåverkad av att andra mår dåligt, så ehe ehe, Anna, vad snackar du om egentligen? Va? Va, va, va?
Eller så bör jag dra ner på mitt tankemissbruk lite. En aning.

Apropå missbruk var jag på sjukhuset igår. Läkaren var en bitch, för att använda ett mindre vackert ord. När hon hade frågat ut mig ett tag frågade hon:
-Dricker du alkohol?
-Eh, ja, det händer, men inte så ofta...
-Jaha, varje dag eller?
-Eh, nej, kanske en gång varannan månad.
-Jaha, tio öl då eller?
-Nej...
-Men fem, då?
-Nej, alltså kanske tre.
-Jaha, 50 cl 7.5% då eller?

Och ja, sedan fick jag beskedet att det inte var något fel på mig. Strålande.
Idag kom jag fram till att jag inte ska jobba mer med skolhästarna innan jag åker hem. Jag är för matt och konstig för det, vad dumma läkare än säger om att jag mår bra. Fuck dem, jag känner min egen kropp bäst. När den säger "nej" så lyssnar jag, för jag har faktiskt lite självrespekt ibland.

Jag börjar fundera på vad min blogg tillför världen egentligen. Men ja, den tillför ju mina alldeles icke-unika tankar till överbelamrade internet. Alltid något? Eller så gör den bara att jag känner mig lite viktigare.


Kommentarer
Postat av: Cami

Häääärligt att råka ut för Doktor Cynisk när man mår skröppligt och behöver en liten diagnos liksom. "- Mjamjamja, du säger si och så, men jag vet hur ungdomar är." ARGH! Inte härligt.

Din blogg är här för att stanna ett tag, hoppas jag?

2007-12-31 @ 16:49:31
Postat av: Lisa

Den gör så att vi som sällan (verkligen för sällan!!) hörs får uppdatering på anna iaf. Vi ses imon vännen.

2008-01-01 @ 14:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0