Louder, louder

Att kunna finnas där för någon som är viktig för en känns bra, då känns det att man betyder lite själv också. Eftersom man är osäker och behöver bekräftelse. Såklart. Förutom att man vill att de man älskar ska må bra och därför gör det man kan.

Idag är jag seg och långsam, i huvudet och kroppen. Jag vet inte riktigt varför. Och så är jag godissugen. Kanske lite tröstätningsbehov. Någon gång ska jag sluta med det också. Någon gång.
Apropå det, nyårslöften. Krav man ställer på sig själv som man sedan inte håller och sedan känner sig dålig. Är det konstruktivt? Nej, det tycker jag inte. Vändpunkter kommer inte vid speciella datum utan vid speciella tillfällen. Och det känns inte som att "det är första januari idag" är en tillräclkigt stark motivation för att t.ex. sluta röka.

Dagens låt: Snow Patrol - Run

Kommentarer
Postat av: Cami

De senaste två åren har jag haft "Må bra" som nyårslöfte. Bättre än tidigare "bli smal" och "sluta äta ditt/datt".

2008-01-02 @ 22:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0