Lämna mig aldrig?

Jag står och väntar på bussen och det känns som att det är mig själv jag vill åka ifrån. Kan man inte göra det? Lämna sina gamla tankar under en gammal fimp och bara åka iväg som en annan människa. Jag kan se mitt gamla jag springa efter bussen och vifta medan mitt nya jag sitter lugnt och bryr sig inte ens. All gammal skit minns jag inte ens och jag vågar kanske till och med le mot främlingar.

I själva verket blir det ju aldrig så. På bussen trängs samma gamla tankar som vanligt och det andra livet kanske är kvar på busshållplatsen, eller någon helt annanstans, i en annan stad, en annan tid, eller kanske med en helt annan människa. Kanske är det dags att leta upp det. Bussen kanske går dit?

Kommentarer
Postat av: Mattis

Det går, bara du vill och kämpar för det! Om man gräver ner sig och antränger sig när tankarna kommer, att ta bort dom istället för att tänka på det och känna sig dålig för att man tänker dom. Du kan allt du vill, och du är den enda som har makten att förändra ditt liv! Ingen annan kan göra något sådant åt en

2008-04-29 @ 12:41:18
URL: http://fallenone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0