Du har inte gett mig hål i tänderna

Nu är jag tillbaka från folktandvården. Mina tänder mår bra. Av de kanske sju personer jag såg sammanlagt i väntrummet kände jag igen tre. Lilla hemstad, småstad, det ska bli skönt att lämna dig. Att gå till folktandvården känns så grå vardag. Den grå vardagen skrämmer mig en hel del. Jag är dålig på att göra sådant jag inte vill. Saknar självdisciplin.

Läste Timo Räisänens blogg och tänkte att livet som turnerande musiker verkar lagom omväxlande och rastlöst för mig. Synd att jag inte spelar något instrument, bara. Men kanske finns det något band som behöver en Anna med sig? Jag kan slicka deras glasskålar nästan rena och tvinga alla att leka lekar som är pinsamt tråkiga. Låter inte det som något alla behöver? Jag har hittat ett framtidsyrke. Mamma, du kan sluta oroa dig.

Det känns som att jag har varit vaken hela natten. Jag vet att jag märkte hur det långsamt ljusnade ute. Nu sitter jag lite halvt i en dimma. Ska nog försöka sova lite till. Men jag har så mycket att grubbla på! Inte tid att sova! Igår när jag började mina försök vet jag att jag tänkte att jag skulle bli en fjäril i mitt nästa liv. Jag sov i sovsäck, och det känns så tryggt att vara sådär omsluten av något (jag lider verkligen inte av klaustrofobi). Och om man tänker på det är nog fjärilslivet rätt trevligt. Tänk efter. Först är du en larv, och får larva dig så mycket det bara går. Därefter sover du i en kokong (här kommer sovsäcken in i bilden). När du sedan blir en fjäril är du en av de få insekter som folk brukar tycka om, och dessutom kan du flyga! Det låter ju verkligen strålande. (Jag är så trött.)

Jag gillar Groove. Verkligen. Men varför göra såhär mot Emil Jensen? Jämföra honom med :P-smileyn. Jag förstår inte sambandet. (Det här handlar nog egentligen om att jag kände det som att bara för att Groove inte gillar Emil Jensen kommer de inte att gilla mig eftersom jag gillar honom. Det här kommer att ge mig gråa hår. Milda makter.)

Och ja, jag har precis fattat att man kan göra länkar, godmorgon. Medge att det är lite kul, ändå? Hur som helst ska jag kanske försöka få lite sömn nu. Det skulle vara skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0