I'm no superman

(Vänner fungerade inte i mammas dator. Därför har jag sett nästan en hel säsong av Scrubs idag. Det är hälsosamt. De är ju läkare!)

Nu har jag minsann tagit tag i mitt liv. Och med det menar jag bestämt mig för att inte låta yrsel, illamående eller huvudvärk hindra mig från att göra min plikt. I morgon är det jag som klipper träd! Och i övermorgon är det jag som åker till Göteborg och Way out west. Hur det blir med Ludvika och Eskilstuna vet jag inte förrän i morgon (och med "hur det blir" menar jag när jag ska fara, inte "om"). Bara jag vet att jag kommer att få koll så är det lugnt. En annan del av att ta tag i mitt liv var att ta ett samtal med min mor. Hon är faktiskt bra. Just nu gillar jag henne. Jag var tvungen att inviga henne i mina eventuella planer för de närmaste veckorna i mitt liv, eftersom de lite hänger på hennes assistans. Det känns aldrig kul att erkänna att man är beroende av någon annan, men ibland är det så det är. Sedan kan det ju vara skönt med lite stöd.

Och jag har förmågan att engagera mig. Men bara i saker som engagerar mig. (Två meningar i rad som börjar med bindeord. Så busigt!) 

Det behöver inte vara så svårt att få ordning på sitt liv. Inse att du kan, skriv en lista och följ den. Enkelt.

Okej, nyss kröp en tvestjärt över min säng och försvann. Jag sover på soffan i natt. Sov gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0