It's just another summer.

Svart skor inköpta, och mannen som tog betalt för dem berättade för mig att Converse är på väg ut. Jag försökte se ut som om jag var intresserad av skotrender, hur man nu ser ut då. Så frågade han om jag var ett "Converse-freak". Vad svarar man på det? "Ja, jag är ett freak"? Nu är de i alla fall mina och jag försöker fästa minnen vid dem för att undvika att de ska bli alltför färgade av tillfället de är inköpta till.

Ett av dessa minnen blir festen igår. Visst var det kul, och jag pratade med flera trevliga människor. Däremot var det lite läskigt att träffa så många människor från det förflutna. Men ändå. Blandat med folk och lyckad fest.

Annars känns det som att jag inte riktigt vet vart jag ska gå i mina helsvarta tygskor. Allt snurrar så fort runt mig och jag blir lite yr. Egentligen vet jag ju lite i alla fall. Att jag ska vara på Groove, till exempel. Hur nu det ska gå. Jag kanske inte är tillräckligt intresserad i alla fall? Jag trodde ju att jag skulle jobba med hästar, till exempel. Jag har ingen aning om hur mitt omdöme är egentligen. Vad vill jag, och vad tror jag bara att jag vill? Kommer jag att klara av att ha ett jobb i framtiden? Hittills har jag faktiskt varit en usel praktikant och arbetare. Lite därför fasar jag för att hitta en praktikplats jag egentligen inte vill vara på. Brister engagemanget är det mycket illa. Dessvärre brister mitt engagemang väldigt lätt. Det är alltför skört. Undrar varför. Det skulle vara dålig reklam för skolan. Skolan är bra och förtjänar inget dåligt rykte. 

Jag orkar inte tänka på det här nu. Min kropp är nästan lika trött som mitt huvud och det känns som att tårar borde komma, men det gör de inte. Sedan när gör jag som jag borde? Någonstans blev något fel. Det spelar egentligen ingen roll, men jag undrar var. 

("Du kan väl sitta med en stund i alla fall. Även om jag vet vad du tycker om folk.")
 
Sommar verkar alltid medföra förvirring. Förra sommaren var likadan. Förrförra ska vi inte ens prata om. Solsken och kaos. Allt är som det brukar vara.

Kommentarer
Postat av: Mattis

Känner igen mig., jag vet itne alls vad jag vill göra.. Förut var det hästarna, nu är det foto, snart blire v'äl musiken igen.

Sedan de där med tårar.. Jag hatar när man känner att man bara vill sätta sig ned och gråta, men det kommer inget.. jag får panik

2008-08-02 @ 17:40:29
URL: http://fallenone.blogg.se/
Postat av: carrie

VAD,

vilken skoaffær handlade du i???

2008-08-03 @ 20:13:21
URL: http://carinabrandbu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0