Tillstånd som är trevliga att befinna sig i

(Väger upp med en positiv lista, för balansens skull.)

1. Kär och lycklig
Det är ett väldigt bra tillstånd. Närmare kanske jag inte behöver precisera mig.

2. Konserteufori
Det finns få saker som kan ge så intensiv lycka som en bra konsert. Den känslan är obetalbar (även om man ofta får betala en del för att uppleva den).

3. Festival
Musikupplevelser halva dygnet. Inget annat som stör, livet kretsar bara runt musiken där och då. (Det charmiga campinglivet får man på köpet.)
 
4. Fräsch
Jag visste inte vilket ord jag skulle använda, men det känns som att fräschhet är den röda tråden i det här. Nyduschad, nyborstade tänder, nyrakade ben... Känslan av fräschhet är väldigt trevlig. (I synnerhet direkt efter det charmiga campinglivet jag talade om. Den upplevelsen förhöjer fräschhetsupplevelsen.)

5. Trygghet
Saker som får mig att känna mig trygg: Att bli kramad av någon jag litar på, att lyssna på välbekant musik, bas som känns i magen, att läsa och/eller skriva, att bara vara med vänner, att prata med någon jag litar på, att befinna mig i en välbekant stad (Östersund, Gislaved, Göteborg), att ha på mig ett klädesplagg som tillhör/har tillhört en vän, att åka tåg, och säkert en massa andra saker som jag inte kommer på just nu. Hur som helst är trygghet en mycket bra känsla.

Och det var allt för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0