A different kind of alive then the way I used to be

God dag. Idag är det måndag. Min blogg har vilat i helgen. Det känns som alltid lite underligt. Jag bloggar, alltså finns jag? HURSOMHELST (wannabe Chuck Klosterman, oh yes) tänkte jag nu försöka sammanfatta helgen för att kunna bli lika fascinerande och fantastiskt rolig som vanligt. Nu kör vi. Full fart.

Helgen förgylldes av Plurals höstting på Tingan (passande nog). Plural är ett arrangörsnätverk som kan hjälpa en med arrangemang och är allmänt schyssta. Vi har pratat, haft workshops och ätit världsbäst veganmat. Spelat TP. Den plupp som alla deltagande fick först var brun, vilket är kategorin kultur. Icke en slump!

Dokumentärfilmsworkshop med Henrik Perälä som var en mycket gullig person. Den var för kort. DJ-workshop med en DJ som var läskig. Den var spännande. Vi har klippt och klistrat också, och druckit glögg. Jag som är så ny i kultursvängen är fortfarande lite tagen av att man kan samla en massa sköna människor en helg och göra roliga saker. En hel helg! Helt fenomenalt.

På lördagskvällen spelade Komas Mida och February Sky. Jag intervjuade Komas. Det var nervöst, jag ställde frågor, fick svar, skrattade och åt skumtomtar. När jag var klar började de intervjua mig, haha!

-Jag vill bli journalist.
-Linda Skugge började också på en musiktidning, och så hamnade hon på Aftonbladet.
-Fast jag kanske inte vill till Aftonbladet, eller bli som Linda Skugge. Hon verkar så arg.
-Ja, hon är liksom "den arga unga tjejen". Du verkar mer vara "den glada unge tjejen".

Aw! Jag är glad! Jävlar i min låda. Efter det spelade de. Det var gripande, emotionellt, stämningsfullt och vackert. Instrumental musik talar alla språk. Dessutom var det mycket dramatiskt när brandlarmet började tjuta under sista låten. Vi trodde att det var rundgång tills de slutade och det fortfarande tjöt. Vi fick lov att utrymma några minuter.

När brandlarmet lugnat sig spelade February Sky. Det var party! Kan väl närmast beskrivas som rock att pophoppa till. Frågade efteråt om jag fick intervjua dem, fick sångarens nummer och ska ringa och bestämma tid.

Igår hade jag feber, och jag och Elsa blev lyckliga vid upptäckten att apoteket har öppet även på söndagar. Alvedon är grejen. Vi lagade en mysmiddag lagom tills Manda kom hem och drack ekologiskt vin till. Så skulle Matilda fota lite bilder på oss. Mest mig, ärligt talat, men ändå. Jag kände mig vid det laget helt död av värktablett och alkohol och tillförde en extra dimension av tragik till bilderna. På en bild skulle jag vara på väg att hångla med Christian, och han kom med påhittet att en rökmaskin var nödvändig. Alltså tände han vattenpipan.
Alvedon + vin + vattenpipa = KONSTIGT. Don't try at home.

Sammantaget en mycket fin helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0