All I know is there's something new this year, all I know is there's something new real near

När kalenderåret närmar sig sitt slut verkar det oundvikligt att reflektera lite över året som gått och året som komma skall. Jag är nöjd med det händelserika året som gått. Nästa tänker jag bli en bättre människa. Här är några "årets".

Årets resa: Siestafestivalen, Hässleholm, Skåne. Så busigt och roligt att sjukanmäla sig för att njuta grymma spelningar och sol!
Årets snedsteg: Att sluta på sommarjobbet. Dåligt för samvetet.
Årets festival: Way Out West. Svårt val, men WOW hade ballast spelningar (och snyggast kulturbrillor).
Årets kalas: Födelsedagen när Avabarnen (Ava var kollektivet jag bodde i, förf. anm.) bakade åt mig och ordnade skattjakt och var allmänt söta. Litet men fint.
Årets bästa beslut: Att maila Groove och åka på praktik där!
Årets film: Almost Famous. Control. Och som alltid: Fight Club.
Årets prestation: Gå med i Kreativ explosion. Eller något Groove-relaterat, jag är osäker.
Årets pryl: Dator. Oumbärlig när man ska leka journalistwannabe. Den och min fabulösa (199 kronor på Ullared) cd-walkman.
Årets saknad: Mattis måste vara den jag har saknat mest i år. Ända sedan studenten, goddammit!
Årets upptäckt: Att jag inte ska jobba med hästar utan skriva (eftersom det är det enda jag något sånär kan).
Årets dröm: När jag drömde att jag blev sparkad från Groove och vaknade med hjärtat så långt upp i halsgropen att det nästan var i näsan.
Årets bok: Kärlek är ett blandband! Och självklart Fight Club.
Årets spel: The Game. Boken alltså.
Årets skill: Eventuella verbala skills.
Årets blogg: Simon Norrsveden, P3, Marcus Birro, Anki, och musikbloggen. Utan inbördes ordning. Läs så förstår ni varför.
Årets tidning: Groove såklart. Samt Radiohead-artikel i The Word och Conor Oberst-artikel i Uncut. Jag har köpt Sonic rätt ofta också...
Årets tv-serie: Vänner. Morgonsoffan där på våren, samt Filip och Fredrik.
Årets idol: Gary Landström. Chefredaktör på Groove och ballast i världen. Kevinvemdå?
Årets ord: Coolt, kanonkul och kalasbra. Det är alltså de orden jag använt mest. Att jag blivit accepterad i kulturkretsar är en gåta.
Årets grej: Åka ensam på festival, gå med i KE, testa att ha ett förhållande, roadtrippa genom Sverige. Det vill säga träffa nya fina människor och se mycket av vårt avlånga land.

Nu börjar vi nå gränsen för hur många punkter man orkar läsa igenom. Ni kan få vinna något om ni läste ända ner hit. Typ en kram. 

Ja, det har varit ett fint år. Nästa blir ännu bättre.

Puss
Eder listiga poptönt 


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag vann! Är för övrigt smickrad över omnämningen av årets blogg :) (är "omnämning öh ett ord som "finns"?)

2008-12-31 @ 17:38:40
URL: http://annjoh.blogg.se/
Postat av: P3

Tack för utnämningen, jag är som Anki smickrad. Jag har inte gjort en sån lista tyvärr men du skulle lätt varit med! Nu måste jag kolla in deras bloggar såklart ^^

2009-01-01 @ 17:36:15
URL: http://ericcartman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0