Nu är jag less på korta rubriker och kommer därför att göra så långa rubriker hädanefter att man hade kunnat misstänka att jag överkompenserar för något

If I hang myself in the christmas tree, would you be missing me? Fin Laakso-låt som tyvärr inte finns på youtube såvitt jag med mina halvtrötta tangentbordsfingrar hittar.

Idag har jag gett bort random julkklappar som var inslagna på bästa indiemanér. Med tidningspapper och maskeringstejp. Två slogs in i papper jag skrev låttexter på (Niccokick - The poet och Laakso - Dropout). Det var jävligt alternativt. Det här gav jag bort:

-Sopkvast (Som förorsakade minst fem Blåkulla-skämt. Ha ha ha. Inte.)
-Förstoringsglas (Alltid bra!)
-Listerine (Med apelsinsmak! Apelsin-Listerine! Bara ordet gör det ju så värt.)
-Såpbubblor och prydnadsstjärnor (Det var ett pop-paket.)
-Fyra i rad-spel (Thailandskoppling, men det är verkligen inte spelets fel. Spelet är kul. Don't hate the game, hate the time you played it.)
-Domino (Uppskattades inte som jag hade trott, men ändå.)
-Målarbok och kritor (Gav upphov till ett leende, och det är jag nöjd med även om jag är osäker på att denna målarbok kommer att fyllas i.)
-Håltång (Sjukt kul. För rätt person. Matildas farmor Ragna var kanske inte rätt för den.)

Dessutom har jag ätit god mat och tyckt att jag är jävligt ball som (h)jular med folk jag lärde känna för ungefär två månader sedan. Vi har lekt lekar och de flesta har druckit. Jag fick lyssna på fyra låtar Matilda skrivit för att hjälpa henne att sålla till White Elephant, vilket självklart var en stor ära. På det hela taget mycket fint.

Nu håller jag mig vaken och är in the mood för ett långt och deppigt inlägg, men jag sparar det till en annan dag. Den som väntar på något ont väntar aldrig för länge. Den som väntar på något gott, däremot...

Imorgon ska jag åka tåg och skriva i min grönblommiga anteckningsbok. Jag blir så pretto-kreativ och filosofisk på tågresor.

Puss
Eder pretentiösa poptönt

P.S. Jag vet att Laakso är lika inne just nu som Laakso-planschen i Krunegårds video till Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp, men jag rår inte för att jag är lite efter. Hälsar eder efterblivna poptönt.

Kommentarer
Postat av: Jon

Såpbubblorna blev fina. Jag har provblåst från balkongen.

2008-12-26 @ 15:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0