Snopp

Igår var det livemusik i mängder, därav kategorin.

Dagen var iskall och vansinnigt vacker. Det flög glitter i luften. Innan middagen började festen med ölspel. Det dracks folköl och var allmänt gemytligt. Middagen var god. Elsa gjorde mig snygg igen. Så begav vi oss mot Tings.

Där spelade Komas Mida först. De var lika awesome som vanligt, fast mer. Underbart, helt underbart! Efter dem spelade bandet från Österrike som de tagit hit och som är anledningen till att festivalen Snö mellan tårna ordnades. Cellardoor (Donnie Darko, någon?) heter de. Jag älskar band som får mig att känna saker jag inte visste att jag bar på och sådana är både Komas och Cellardoor. Så. Jävla. Bra.

Kvällen fortsatte med party på News. Sadie Rain, Jenovas vittnen (jätteparty tv-spelsmusik) och en massa öl. Mellan mig och en person jag misstänker vill vara anonym utspelades följande dialog:

-Heeeej Anna! *kramar om*
-Hej!
-Jag är jättefull!
-Jag med! *kramar igen*

Det var fint. Sedan blev det efterfest i Fylke. Vi rökte vattenpipa och pratade om ordet "snopp". "Vi ska föra in snoppen i det svenska folket!" Klockan fem tog kvällen slut. Bästa fyllan på länge. Lätt.

Den här dagen har ägnats åt chips, popcorn, cola och Sagan om ringen. Slappt som tusan. Som det ska vara en söndag.
 
Puss
Eder lättpåverkade poptönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0