She says these bars are filled with things that kill, by now you probably should have learned

Ikväll kunde jag ha blivit hög på marijuana.
Som av en händelse, nämligen mitt medvetna val att säga nej, blev jag inte det.
Men jag kunde ha, och jag är fortfarande lite chockad.

Det är mina barndomsvänner från vistelserna i pappas stuga på landet vi snackar om. Många år har jag åkt skridskor och pulka med dem, spelat sällskapsspel med dem, kollat film och bara hängt med dem, och idag kunde jag ha rökt på med dem.
Kom inte och säg att det inte är konstigt.

Jag och pappa var och hälsade på nere i Gläntan, residens för familjen till en av ovan nämnda deltidsvänner. Pappa drack några dricksglas vin och körde sedan hem. Imorgon ska vi fara till Smålands Jerusalem. Jönköping alltså. Pliktvisit hos pappas uråldriga faster Gitt och så Ikea - because it's a lot less satisfying to steal pens from your own home. (Borde bli deras nya slogan.) Då lär pappa i alla fall hålla händerna stadigt på ratten.

Frågeställningen för kvällen är varför folk drar i sig gifter helt frivilligt. Och vad de vill uppnå med det. Lycka? Verklighetsflykt? Coolhet? Sinnesro? Det får mig att känna motsatserna. Jag blir så rädd. Världen är inte trygg någonstans! Ge mig Björnes magasin och varm choklad tack. Jag kommer alltid vara för liten i själen för att shotta tequila och snorta kokain.

Puss och kram
Eder drogfria poptönt (som tänker fortsätta vara brutalt ärlig i sin blogg)

Kommentarer
Postat av: P3

Så nära alltså? Oj. Jag är normalt så extremt feg så jag skulle nog också tackat nej. Men tack vare That 70s Show så har jag börjat bli sugen haha.

2008-12-27 @ 19:03:45
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: carina

mein gott- läskigt.

jag drack en kopp varm choklad när mamma och jag var på stan tidigare,

och jag har kollat på norska barnprogram hela veckan. kanske inte är så jävla coolt.. men coolare än att röka på, tycker jag. i alla fall.

2008-12-27 @ 21:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0