Before I fall to pieces

Idag känns det som en rörig dag.
I natt sov jag för första gången på snart två veckor i min egen säng. Det var både skönt och läskigt, men ångesten höll sig på avstånd i alla fall. Åtminstone när klockan blivit så mycket att det var dags att sova på riktigt.
Idag hade vi prov i Ekologi. Det hade jag inte pluggat till. Det gick kanske bra?
Idag har jag ont i magen och mår illa. Jag tror att min kropp är stressad så in i helvete. Den mår så växlande. Jag kan gå från att må jättedåligt med magont, yrsel och illamående till att vara lika pigg som vanligt på ett par minuter. Dock inträffar illamåendet och så vidare oftare än välmåendet, men ändå.
Får lite hjälp av min svensklärare att fixa mitt skrivsätt innan jag ska försöka uppfylla min dröm. Hela drömmen har ett stort orosmoln över sig nu. Kanske hade den mått bäst av att bara vara dröm? Min mage drar ihop sig av tankarna.
Förestående resa oroar mig en del. Vara hästlös och dillebarn-lös, samt eventuellt få hepatit av alla slag. Eller så är det nyttigt för min psykiska hälsa att vila från allt ståhej ett tag. Jo.
 
Vänner mår dåligt.
Det känns absolut inte bra.
Jag kan inte göra något, det enda som händer är att jag är ledsen för deras skull och mår sämre och så är den nedåtgående spiralen igång.
Det känns absolut väldigt dåligt.
Vad säger jag förresten, kan inte göra något? Jag kan ju ösa ur mig lite i min blogg! Som om det inte skulle göra saken bättre! Bloggar som är så få och välbehövliga! Verkligen!
Okej, sluta vara manisk och sarkastisk. Påminnelse till mig själv inför framtiden.

Hur som helst ordnar säkert röran upp sig. Det brukar den göra. Bara jag inte får magsår eller något sånt på vägen så är jag glad. Jag är lite trött på allt. Min mage är sur. På mig och världen, tror jag. Ungefär som jag.


Kommentarer
Postat av: Mattis

Hoppas du mår bättre efter Thailand! Förlåt mig för att du inte kan hjälpa, men som jag brukar säga - ingen kan!

2008-01-21 @ 11:24:14
URL: http://fallenone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0