I'm about to crack - so - let's call this the comeback

I morgon börjar skolan igen! Jag kommer att tycka att jag är helt dum i huvudet om några veckor, men nu ser jag fram emot det. Det råder misstankar om att vi ska åka till Frösön och åka pulka, som vi gjorde efter jullovet förra året. Det vore så grymt kul! Min skola är verkligen underbar. För några veckor sedan när Skolverket var här och inspekterade så sa de att Dille var en av de bästa skolor de hade inspekterat, och på grund av det bjöd skolan alla på tårta! Tårtor som det stod "Hurra för Dille!" på. Hur många skolor gör sånt, liksom? Så underbart.
Jag längtar. Känns bra.

Och vet ni?
Häromdagen (ihop- eller särskrivet?) fyllde världens bästa Mattis år - hipp hipp hurra! - och då kom hennes mamma och mammans gubbe på besök. De bjöd på tårta och en massa fika,och när vi sa "tack för fikat" svarade hon "tack för att ni finns, för ni är väldigt viktiga för Matilda". Jag blev så rörd! Det var så fint sagt! Bara sådär apropå tårta.

Det ska bli skönt att börja skolan. Jag ska dumpa ansvar, jajemän, det är så tungt att bära. Anna är klen, Anna orkar inte bära. Anna ska bära sig själv. 

Idag var det en vän som sa att hon trodde att jag och Samuel kommer att träffas igen. För att det var inte riktigt klart mellan oss. Jo tack. Han har förstört väldigt många låtar och artister och allt påminner mig om honom och den där helgen. Och fy fan vad mycket jag ångrar att jag inte gjorde den där helgen. När jag hade chansen. Men nej, då sade kroppen och huvudet "nej, Anna! Ångest! Ahh!" och ingenting blev gjort. 
Men jag lärde mig säkert något av det också.  

Kommentarer
Postat av: Cami *standardbesökare*

Åo, pulkaåkning med Dille slår den lilla pulkaåkning jag upplevde på min gamla skola. Ni är så fantalastiska!

Det där med minnen och att man förknippar minnen med låtar, med saker, med klädesplagg.. agah, det behöver inte vara DAS ENDE. Verkligen inte! Man får inte låta minnena göra ont.

2008-01-08 @ 14:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0