I'm glad I didn't die before I met you

(Det känns som att det inte är första gången jag lånar den raden som rubrik. Bright Eyes, hur som helst. Som jag bara älskar för att Conor Oberst's röst låter så trasig.)

Precis just nu är Anki och A-K på väg från mitt hem(?) till sina egna genom kvällsluften. Det har regnat. De har räddat min dag genom att vara här och stå ut med mig trots att jag mest var dryg. Som sagt, förlåt. Det var mys att ha dem hos mig med te och popcorn och dåliga internskämt. ("You know what I do for a living?", hihi.) Tack vare en tröja jag köpte som inte passade bytte jag till mig tio måltider hemma hos A-K, vilket är ett skämt eftersom jag alltid blir väl utfodrad när jag stiger innanför deras dörr, samt en eller annan kram. Bra med byteshandel?

Så underbart att skriva om triviala och tramsiga saker, som antagligen ingen utom de inblandade kommer att förstå. Härligt. Min blogg kanske inte är så läsarvänlig? Men då måste jag återigen fråga mig för vems skull jag skriver den. Svaret på den frågan är rätt enkel. För min egen skull. Ändå fick jag idag kommentar 250! Sedan december visserligen, men ändå. Häftigt. I och för sig är säkert väldigt många av dem från Mattis och bestående av det klara budskapet "älskar dig". Tack Mattis för dem. Underbara människa! Idag skrev hon såhär: 

"Vilket ställe då? Vem skulle inte vilja ha dit dig.. spec din underbara lilla rumpa ^^ Mina händer saaaknar"

Fick mig att le mitt i allt. Att ha en roomie var bäst! Apropå Mattis och roomie och Dille fick jag ett sms från Cami idag där det stod att hon "saknade den dagen hon, jag, Mattis och Jens fikade på Pause i flera flera timmar. Det var en så trygg fika". Just den dagen mindes jag häromdagen, och såg tillbaka med saknad. (Det värsta är att Mattis inte kommer tillbaka till hösten!) Den där dagen. Vi satt i soffan där och man kunde säga vad som helst utan att bli bortstött. Jag nämnde två saker som är jobbiga för mig och som jag skäms lite över att tala om, men Dillebarnen bara lyssnade och nickade och stöttade. Helt fantastiskt. De talade också om allvarligheter. Vi skrattade också, drog dåliga Dilleskämt med en massa fniss. Vi satt vis ett fönster och ägnade en stund åt att vinka åt alla som gick förbi. Folk log då. Det är roligt att få folk att le! Jag vill minnas att det var en mycket bra dag. I synnerhet eftersom fikandet gjordes under timmar som egentligen skulle ha ägnats åt Småföretagande. Busigt!

Min kropp känns lättare nu. I morgon är en ny dag. 

Poke! (Puss och kram och pet i ett och samma ord. Förklaring för er som bara känner till facebookbetydelsen av "poke" och inte Dillebetydelsen. Ett ord som även kan säga "duärenavminabästavännerochbetyderstörtmycket". Helt enkelt en mycket bra förkortning!) 

Kommentarer
Postat av: Parentespojken

Angående undringen om det jag skrev om att skaffa barn:

Jag var hos min vän Erik, på hans födelsedagsfest. Hans släkt var där, prydligt (kanske inte riktigt rätt ord) uppdelade i sina familjer. Mitt öra uppfattade ordet "farmor", samtidigt som jag satt och tänkte på min egen familj. Med en inre bild av min mor och ordet "farmor" ekande i mitt huvud, tänkte jag hur konstigt det skulle vara att kalla min mamma för farmor. Det var inte förrän efter jag hade tänkt den tanken som jag insåg att jag någonstans måste ha bestämt mig för att jag kommer ha barn i framtiden, om tanken skulle ha någon sorts relevans. (Det blev väldigt rörigt, men jag hoppas det går att förstå ändå.)

2008-07-13 @ 00:39:21
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Parentespojken

Jag har också fått uppfattningen att det på något vis är bättre att ha en "hel" familj, men det är svårt att veta, eftersom man inte kan byta familj med någon och jämföra.



"Erik var blyg på ett bedårande sätt". Jag har inte glömt. Troligen är det bara jag som tycker att jag borde må sämre efter att ha svikit en av mina bästa vänner. Jag är bra på att tycka att jag känner för lite. Kanske gör jag det också.

2008-07-13 @ 01:03:18
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Parentespojken

Ja, det är alltid lättare att säga något till någon annan. Jag är inte bra på att lyssna på mig själv. Kanske är det lättare att säga emot sig själv än att säga emot någon annan. Jag vet inte (det blir mycket "jag vet inte" nu).



Jag ser tyvärr inte vädret i brist på ljus, men jag kan påpeka att jag just nu lyssnar på låten Headphones i mina hörlurar, om det nu skulle kunna räknas som intressant.

2008-07-13 @ 01:31:46
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Parentespojken

Jag svarar gärna, men först måste jag undra i vilket inlägg du läste när frågan infann sig i ditt huvud.

2008-07-13 @ 01:47:50
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Parentespojken

Jaha. Det hoppet handlade om att jag inte kunde märka på mina vänner att de bryr sig, vilket gjorde att jag hade svårt att visa att jag bryr mig. Jag kunde bara hoppas på att jag spelade någon roll i deras liv. Troligen tvivlade jag för mycket. Det är jag bra på. Det behövdes lite dåliga händelser för att skynket skulle dras undan, men det känns som att det var värt det. Nu vet jag att det var fel av mig att tvivla, vilket känns skönt.

2008-07-13 @ 01:57:54
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Parentespojken

Visst ställer du mer frågor än jag gör, men vi har ju också kommit fram till att jag ofta skriver om och delvis döljer saker när jag skriver. Jag tror att du helt enkelt får upp fler frågor i huvudet. En annan bidragande faktor är att jag inte är bra på att ställa frågor. Jag brukar snarare låta personen själv "avslöja" (i brist på bättre ord) sig lite i taget. Jag tycker inte att det är jobbigt, utan mest bara trevligt att få prata med någon trevlig individ. (Jag lyckades hålla mig vaken!)

2008-07-13 @ 02:17:36
URL: http://certainty.blogg.se/
Postat av: Mattis

shit vad här kommenteras, men anna då ;)

Sakna r oxå den dagen, satt och ollade på dom bilderna för ngn vecka sedan och saknade er så mycket! Får ta en roadtrip till er i höst, så kan vi fika =)

2008-07-13 @ 14:54:28
URL: http://fallenone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0