Svara någon, snälla svara, är det någon här, hallå?

Hejdå?

Idag när jag var hos A-K och höll på att hälla ned en kladdkakssmet i dess form ringde min pappa. Nervöst svarade jag och undrade vad han ville. Med skakad röst berättade han att min farmor inte finns längre. Det känns inte verkligt än. Arbetslös och farmorlös på samma dag som ännu en flytt, det är bara lite mycket. Farmor hade tydligen haft det ganska enkelt i alla fall. Det hade gått fort och hon har ju varit pigg fram tills nu (konstigt det lät att säga nu när hon är borta). Troligtvis kommer sorgen ikapp mig snart, när förvirringen över resten av mitt liv släpper. (När den nu gör det?) Det som känns mest just nu är oron för hur pappa ska hantera det, eller inte hantera det, och vilka konsekvenser det kommer att få. Nåväl. Det återstår att se. Antagligen löser det sig. Jag har bara lite svårt att greppa att någon som funnits hela mitt liv inte finns längre. Men åh, hur ska inte pappa känna det då? Hjälp. Hur ska det här gå?   

Kommentarer
Postat av: Mattis

Im here

2008-07-18 @ 22:09:17
URL: http://fallenone.blogg.se/
Postat av: Anki

jag beklagar (även om det låter ointresserat formellt...) hör av dig när du har lust!

2008-07-19 @ 20:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0