The middle of nowhere

Befinner mig på min folkbokföringsadress ute i djupaste småländska skogen för att andas lite innan jag far igen. Typiskt mig. Nu har jag varit ute på promenad med min mamma. Hon blir så glad när hon får tid med mig, det är sällsynt numera. Ända sedan igår och mitt avhopp har hon nästan oavbrutet räknat upp en massa utbildningar jag kan gå och yrken jag kan ägna mig åt, antagligen för att jag inte ska börja föreställa mig själv på en parkbänk. Hon är ju fantastisk. Det roliga är att nu när jag är arbetslös tyckte hon plötsligt att det var väldigt bra att åka till Eskilstuna. Min mamma har aldrig varit som andra mammor. Kanske är därför jag inte blev som de andra barnen (eller är det bara jag som har fått för mig att jag är så konstig? Bilden måste ju komma någonstans ifrån, till exempel omvärlden).

Farmor har inte hunnit ikapp mig än och jag undrar när det ska hända. Förhoppningsvis inte på något olämpligt ställe vid någon olämplig tidpunkt.

Idag har jag två listor att följa. En att göra-lista och en packlista. (Packlistan ingår förresten i punkten "packa" på att göra-listan, men ändå.) När man behöver lite mer koll på sitt liv är listor kanonbra. Verkligen. (Eller hur, Cajsa? Om du läser.) Om det en dag känns omöjligt att komma ur sängen kan man skriva en lista på det man ska göra under dagen, även det självklara, t.ex. 1. Gå upp, 2. Äta frukost, 3. Borsta tänder, och så vidare. Känns bättre att göra saker när man kan stryka dem från en lista sedan, åtminstone i min värld. Möjligtvis är min värld lite konstig, men rätt fin ibland.

Nu är det dags att börja pricka av på packlistan. Ska bara andas lite först. Ah, en ledig dag! Lugn. Vila. Mm.

Kommentarer
Postat av: Cami

Vänta... nu... har du hoppat av Dille också, inte bara jobbet? O.O

2008-07-19 @ 17:25:22
URL: http://hijelp.blogg.se/
Postat av: Anki

mmm...! listor :)

2008-07-19 @ 20:14:13
Postat av: Mattis

du är inte så konstig som du tror.. om du inte vill vara konsrif så är det bara bestömma sig för att vara "normal".. men hur jävla kul är de att vara normal då? :O

2008-07-19 @ 22:35:01
URL: http://fallenone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0