There's something that I can't quite explain

Jag vill tro att man är två om att en vänskap tar slut. Kanske är det inte så. Det är nog bara något jag hittat på för att minska mina skuldkänslor. Jag har gjort mig skyldig till ett oförlåtligt svek och just nu förstår jag inte att det fortfarande finns folk som vill veta av mig. Det sägs att tiden läker alla sår, men jag kan inte låta bli att undra hur ärret efter det här kommer att se ut.

Om jag inte hade försökt så himla mycket hade det inte behövt bli såhär. Jag måste faktiskt lära mig att vara lagom mycket vän, bry mig lagom mycket, vara mer lagom i allmänhet. Normal, kanske. Jag har försökt så jävla länge med att vara mig själv. Det straffade sig i högstadiet. Det har lett till otroliga konsekvenser nu. Jag kan faktiskt inte hålla på såhär. Man måste faktiskt tänka på andra människor.

Dessutom har jag förstört för skolan och dess rykte. Det var meningen att vi skulle åka till Lycksele, men vi ändrade oss. Då låg skolan redan ute med pengar och det ser inte bra ut för skolan att ställa in med så kort varsel. I förlängningen är det mitt fel eftersom jag har skapat en situation som är väldigt obehaglig för alla människor omkring mig. Jag tror att det är en bidragande orsak till att vi inte har velat åka.

Så läsare, nu vet ni lite. Ni har min fulla förståelse om ni tar avstånd från mig efter det här. Självklart vill jag ha er kvar, men jag måste acceptera om det inte går på grund av det jag gjort. Jag har visat mig vara någon helt annan än den jag trodde. Jag vill helst försvinna och inte utsätta någon mer för mig. Jag önskar att det inte behövde vara "utsätta". Men det är så det är, det är den jag har blivit.

FÖRLÅT.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

1. Du är bra och vi tycker om dig.
2. Alla de felen du ser dig själv göra - det är sådant som bara du ser.
3. Vänner har en förmåga att se förbi små, små misstag och se helheten i en människa istället, för det är den som räknas.
4. Jag älskar dig.
5. Jag saknar dig.

2008-03-07 @ 10:07:32
URL: http://smoke.blogg.se
Postat av: Mattis

Om du inte förstår hur jag kan stå ut med dig så förstår du kanske hur jag känner nrä ja inte förstår hur du står ut med mig..
Älskar dig

2008-03-07 @ 12:46:29
URL: http://fallenone.blogg.se
Postat av: C

det är ju lätt den värsta känslan- när man känner att.. man är för mycket, när man bara är sig själv. blä. men jag tror att folket där uppe tkr om dig för den du är, det verkar så:) (otroligt nog;) nej, joke.)

är det snö uppe hos er? jag har inte upplevt nån riktig snö sen förra vinter. det suger.

2008-03-08 @ 09:03:40
URL: http://carinabranbu.blogg.se
Postat av: Anonym

Ingen kommer att lämna dig för detta tjaffs, inte jag och inte dina nadra kompisar. det känns så, jag vet precis din känsla, och jag vet vad du tror. Hur ska vi lösa detta? Du behöver inte oroa dig och ta åt dej, du har inte gjort något fel, inte alls! Du har gjort rätt.
Du är en jätte fin och bra vän. Millan tycker massa om Anna

2008-03-08 @ 09:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0