Oh my God, I care så little I almost passed out

Aftonbladet, vårt lands sanningssägare. rapporterar idag om att Melodifestivalen tänker förvisa låtskrivarna till publiken. Det är bara artisterna som får synas. Jaha?! Om man inte får se att det finns personer bakom låten kanske man glömmer det? Svenska folket är inte så intelligent överlag. (Nej, jag menar inte att jag är ett undantag.) Folk kommer ju tro att personen som står på scen i glittriga minishorts faktiskt har gjort något mer för låten än att se snygg ut! Såhär kan vi inte ha det.

Eller så gör jag det enkla och låtsas att jag inte bryr mig om Melodifestivalen. Om jag ska upprätthålla någonslags indie-image borde jag inte det. Men jag fungerar inte så. Jag bryr mig för mycket. En gång, för inte alls länge sedan (förra veckan), började jag gråta av att läsa framsidan på ovan nämnda tidning.
Jag hade inte ens PMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0