Party like a rockstar

Gårdagen var spontan.
Fick reda på att Norrslam var inställt vilket kändes synd. Ändrade då kvällen till Plan B - Halloweenfest på Dille. Sista minuten-utklädnaden blev "party", det vill säga leggings, tunika och en jävla massa serpentiner. Jag ville ha en partyhatt men fann ingen på varken ICA, Hemköp eller Domus. Illa.

Festen förärades en hemlig gäst: vår före detta lärare Johanna Bogfors! Hon är en underbar människa så det var riktigt roligt att få träffa henne igen. Det pratades och lektes lekar och åts mat och var allmänt myspysigt.

Efter lite samtalande kom det fram att lärarna skulle närvara på Corrodeds spelning senare under kvällen. För utomstående kan jag berätta att Fredrik som förut var VD på skolan har ett metalband, och det är alltså Corroded. jag började fundera och kom fram till att det borde gå, så jag frågade om jag fick följa med.
Det fick jag.

Kvällen på O´learys inleddes med bordssittande, alkoholintag och mer samtalande. Mycket trevligt och mycket märkligt. Man brukar inte dricka med sina lärare? Efter ett tag kom Dillebarnen som hade planerat att gå på krogen. Då kändes det mindre märkligt.

Corroded spelade. Det var som metal (läs: som vanligt) pepp och ös. Jag varierade mellan att sitta och att röja. Efter spelningen spelades det sjukt bra musik. Nirvana - Smells like teen spirit. Alice Cooper - Poison. The Sounds - Living in America. Joan Jett - I love rock and roll. Med mera. Dillebarnen dansdansdansade.

Två av de Dillevuxna tog det alkoholpåverkade tillfället i akt att uppmuntra mig till att fortsätta skriva. Som journalist. Fyllesnack hit eller dit, vad bryr jag mig, klart att jag ska.

Sedan delade jag en taxi med Dillevuxen och pratade om musik. Vid tre kom jag hem till Dille.

Spontant. Och så jävla kul.

Kommentarer
Postat av: Mango

På student fester här i stan när jag gick i trean var det väldigt vanligt att några av lärarna (åtminstone vår mattelärare) var ute och partade, men det var han ofta, men förstår vad du menar med att det känns skumt att parta med lärare :P

2008-11-08 @ 22:44:46
URL: http://fredmansepistlar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0