Äna älskar: Detektivbyrån!

-Har inte jag träffat dig förut?

Så sade Martin i Detektivbyrån till mig igår. Anders kände också igen mig. Anders har för övrigt ett barn som heter Bee-bop (stavning?) och är den naturliga kopplingen mellan blöjor och Converse.

Meningen var att jag skulle jobba tillsammans med tre andra kreativa explosionsmänniskor, men det fanns inte speciellt mycket att göra föutom att ta betalt. Vi gick till Hemköp och köpte vatten och frukt också. Jag var nervös äver att vi skulle köpa fel saker och att det inte skulle duga och att de skulle bli sura och hata Östersund för all framtid.
Vad jag glömde var att det var Detektivbyrån det var fråga om.

De borde nästan ha lite hybris för att de är så fantastiskt ödmjuka (hur det nu skulle gå ihop). De sa att det var "mäktigt" att någon gick upp och presenterade dem innan. Chokladen de fick av oss arrangörer bjöd de fans på (den var sjukt god). De bad som tips på saker att göra i Östersund på sin lediga dag som alltså är idag.
Detektivbyrån, jag hoppas att ni har det underbart vad ni än gör just nu.

Nu har jag helt glömt själva spelningen för att hylla hur fina personer de är. Hur gick det till? Det är faktiskt de unika ljuden som är det fantastiska med Detektivbyrån. Jag såg människor igår som stod still under spelningen. Hur gjorde de det?! Detektivbyrån är ju party så det förslår.

När Jon (som spelar trummor) satt och frambringade ljud med en sax kom jag på mig själv med att stå och klicka i takt med min kulspetspenna. Efteråt sade jag det till honom och då berättade han att det ljudet finns med med Wermland-skivan, och att han även på något ställe trummar med pennor (om jag förstod saken rätt). Helt fantastiskt.

Resten sparar jag till recensionen.

Kärlek och härlighet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0