"Put your goofy butt where it belongs!"

Igår kväll skulle jag först hem till Högen och sedan till Dille. Bussen körde förbi mig och jag tillbringade några miserabla minuter i busskuren. Mörkt och blött var det. Så var Sebbe snäll och plockade upp mig vid hållplatsen Tängtorpet. Som tack råkade jag sitta på hans baguette hela vägen till Dille (inga misstolkningar!). Den blev platt.

Halv fyra inatt kom min häst. Jag blev förvånansvärt glad att träffa honom. Jag hade glömt hur söt han är! Överdrivet söt och charmig. Nu är jag inte lika sugen på att sälja honom direkt längre. Men jag lär väl ändra mig om någon vecka igen om jag känner mig själv rätt.

Igår blev jag tvungen att ringa pappa. Vi utväxlade följande dialog.

(Vi pratar om mitt skrivande på Groove.)
Pappa: Är dina kompisar avundsjuka då?
Jag: Eh, det tror jag inte, de är väl mest glada för min skull. Jag är ju så himla glad.
Pappa: Du får akta så du inte pratar för mycket om det bara, så du blir stämplad som mallig.

Min far är inte alltid lika klok som när han sade att livet är för kort för att lyssna på musik med dåligt ljud. Det kändes som att han ville hindra mig från att bli för glad. Det är ju inte passande inte jantelandet Sverige. Fuck det, säger jag. Det är värt att vara glad.

En annan sak som ska bli platt är torget i Östersund. Det suger ju! Så fint som det är. Nu kommer det vara slut på att gå nedför torget. Att gå över torget är inte alls samma sak. Det lutande torget var ju en essentiell del av lutande Östersund! Jag kommer att sakna det.

På bloggkoll kan man "spara" och "ospara" blogginlägg. Fantastiskt språkbruk. Så dumt att det är smart. Enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0