Åh ja, en sådan där rolig lista igen

Nu tänkte jag göra en lista igen. För att jag älskar listor och har tänkt på den här listan ett tag nu. Det kommer att bli en lista med personer som jag beundrar/inspireras av/är vikta och nämnvärda ändå. Håll i er, nu kör vi.

Chuck Palahniuk. Jag önskar att jag kunde skriva som han. Han är ju helt jävla briljant. Om du inte gjort det, läs Fight Club och fortsätt sedan med resten av hans böcker. De håller. För allt.

Conor Oberst. Mannen som tänker mina tankar. Jag vet inte om jag var ironisk eller inte när jag blev medlem i gruppen "Conor Oberst is so ridiculously brilliant it makes me sick" på Facebook. Däremot vet jag att jag tycker att han ska skriva en bok.

Johanna Nilsson. Om ni inte vet vem så är hon författare till underbara böcker som De i utkanten älskande, Konsten att vara Ela, Rebell med frusna fötter och Hon går genom tavlan, ut ur bilden. Gör saker med orden i vårt språk jag hade velat komma på först.

Camilla Nilsson. Mer känd som Cami. Om jag skulle vara tvungen att beskriva henne med ett ord skulle det kanske vara "gränslös", men det passar ändå inte helt. Ingenting passar precis för att beskriva hennes personlighet och det är så hon vill ha det. Saker jag beundrar är att hon är så påhittig och ordvitsig och flummig och allvarlig och pålitlig och bedårande. Cami, I adore you. 

Anna-Karin Johansson. Mer känd som Anki. Jag skrattar sällan så mycket som åt Ankis finurliga skämt. Hon har ett sätt med orden. För att inte tala om hur inspirerande våra gemensamma barndomsminnen faktiskt kan vara.  

Friends. Nu menar jag tv-serien. Man märker efter ett tag med högt intag av Vänner att man ändrar sin världsuppfattning lite. Mer knasiga saker får plats. Det är kul.

Anna-Karin Andersson. Mer känd som A-K. Det jag beundrar hos henne är hennes självdisciplin och musikaliska förmåga. Det som inspirerar är att hon får mig att känna mig som en väldigt rolig person.

Gary Landström. Behöver jag motivera? Det finns tidigare inlägg som förtäljer mina tankar om den mannen. Har jag berättat att han har Shoreline som ringsignal?

Erik Engman. Mer känd som Parentespojken. Förutom att han är han gjorde han att jag insåg hur fantastiskt det är med parenteser (och jag lärde mig stava till det, tack och lov). Mer vet jag inte vad jag ska säga.

Björn Gustafsson. Okej, jag kanske hade ett lite osunt förhållande till youtube i våras på grund av allas vår Björn. Men tänk efter. Utan honom, inget "Living the dream!". Inget "Full fart. Kanonkul". Inget "om jag kommer in, jag kommer knappt ut". Och så vidare. Han är ju faktiskt lysande. Dumt av honom dock att tillåta sig bli så het att han brände ut sig. (Vad kul han skulla ha om han läste min blogg).

Per Lundberg GB. Förutom att det är coolt med två bokstäver efter efternamnet är han i likhet med Gary en mycket skicklig skribent. Men honom har jag också skrivit om tidigare i bloggen. Läs där.

Ingrid Flodhammar. Mer känd som Mamma. Man måste faktiskt uppskatta sina föräldrar. Hon har lärt mig att överanvända ordet "spännande" också.

Jan Gustafsson. Mer känd som Pappa. Han engagerar sig faktiskt i min praktik på Groove. Det uppskattar jag.

Lisa Sävås. Hon är så nära en superhjälte man kan vara, men ändå väldigt varm och mänsklig. Ni hör ju bara på det hur fantastisk hon är. Jag beundrar hennes personlighet. Hon får misslyckanden att verka lyckade. Jag är hedrad av att få vara vän med henne. Det är bäst.

Johanna Bogfors. Det är tur att det inte finns några regler mot att man som elev inte får favorisera lärare, för i så fall hade jag varit körd. Johanna fick tråkiga saker att bli roliga och mig att inse att jag såg på mig själv helt skevt. Dessutom är hon underbart energisk och myntare av uttrycket "ta en ipren och bit ihop!". Jag saknar henne redan, och terminen har inte ens börjat än.

Annika Berkö. När jag ändå är inne på lärare. Annika har lärt mig otaliga saker om de svenska och engelska språken under min tid på Dille. Men framför allt så har hon trott på mig och uppmuntrat mig. Det betyder allt. Allt. 

Så många band och artister att jag inte orkar skriva egna motiveringar till alla. Jag tror nog att ni förstår och vet hur inspirerande melodier och klockrena låttexter kan vara. Att skriva om musik är helt enkelt drömmen. Det vet ni också. Men det hör inte till ämnet. Hur som helst, lista alla musiker och låtskrivare känns som ett för omfattande jobb för att jag ska ge mig in på det. Musik är kärlek. Jag älskar ljud. Känslorna för musiken är allt när man ska skriva om den. Tack. 

Jag har säkert glömt en hel massa. Påminn mig gärna. Fortsätt vara bäst. 
Puss. 


Kommentarer
Postat av: Annanas

Haha! xD

Jag menar viktiga. INTE vikta. (Sniss!)

2008-09-04 @ 15:31:00
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/
Postat av: Cami

Åh åh åh :')

Jag tar åt mig av varje ord du skrev! Om mig alltså. Det vore ju lite fult av mig att ta åt mig av de andra orden. xD

I do adore you too. Vi borde sjunga duo i Lil Rain-låten "I adore you". Fast då skulle jag bara gråta. (Shush!)

2008-09-04 @ 19:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0