Dance and drink and screw - oh! - because there's nothing else to doo-ooh-ooh...

Skolan är ivägen just nu.
Jag skolkar för att hinna skriva recensioner. När jag egentligen borde vara på Dille och lära mig om hästar sitter jag och lyssnar på vad som i pressbiografin påstås vara "Sundsvalls indiepoppare med stort I". (Pha. När det kommer till Sundsvall är det Heart-Sick Groans som gäller.) 

Det är dåligt att skolka, det har jag vetat sedan innan jag gjorde det första gången någon gång under högstadiet för att istället sitta i biblioteket, läsa och glömma världen. Nu är situationen helt annorlunda. Jag behöver göra det här för att såsmåningom kuna göra det jag vill göra på heltid.

Här skulle man kunna påpeka att det behöver jag ett slutbetyg till också. Good point. Jag har tänkt kirra det. Jodå. Ska göra högskoleprov (kommer döda mina illusioner om min egen allmänbildning, men ändå) och annat konstruktivt dessutom. Mitt liv kommer att lösa sig. Jag klarar skolan och mina fritidsjobb och mina vänner och mina andra aktiviteter. Jodå.

Bara inte idag. Idag stannar jag hemma, lyssnar på recensionsplattor och dunkar bultbräda.  

P.S. Rubriken har ingenting med det här att göra. Jag tyckte bara att det var en bra rubrik. Pulp - Common people. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0