Once it's underwear there's no escaping the fact that you're a girl and he's a boy

Apropå Kristian Luuks frikort på Håkan Hellström igår kväll vill jag introducera den nya grejen: To do-list.

Aningen inspirerad av to die-list, det medges, men inspiration är ju inte förbjudet ännu. To do-list är en slags motsvarighet till freebie-list, fast oberoende av eventuell partner. To do-list är det nya indie! Ordvitsen är det mest fantastiska med detta fenomen, men ett annat stort plus är att din to do-list liksom din to die-list har tio platser. Fem mer än en freebie-list. Tjoho!

Så, nu presenterar jag för er, Annas to do-list 18 januari 2009. Helt utan inbördes ordning. Med reservation för ändringar.

1. Conor Oberst
2. Andreas Söderlund
3. Jarvis Cocker
4. Chris Martin
5. Johan Persson
6. Fredrik Wikingsson
7. Edward Norton
8. Ronnie Sandahl
9. The Breeze The Breath-Samuel.
Och för att jag just nu inte kommer på en tionde: 10. Random stuprörsrumpa med snedlugg och helst kulturbrillor.

Mina vänners kommentarer: Orlando Bloom, Johnny Depp ("men då ska han se ut som Jack Sparrow"), Brad Pitt, "han i Twilight", Ivar i Linas kvällsbok, en neger ("så jag kan få ett oboybarn!") och "en dreadskille ska jag pöka, han behöver inte vara känd".

Och ja, både rubrik och lista är väldigt heteronormativa. Jag känner det. Vi slänger in Helena Bonham Carter som bubblare. Få lite balans.

Vi har mycket att göra på helgerna. Och många samtalsämnen utöver sex. Jodå.
Såatteh.

Kommentarer
Postat av: Carina

hehe vad hände med björn ??



har förresten införskaffat en babyshambles-dvd. har dock inte kollat ännu, MEN jag har börjat läsa touching from a distance, underbar!

2009-01-18 @ 19:18:36
URL: http://carinabrandbu.blogg.se/
Postat av: Mattis

TBTB-samuel är ju grymt läcker... Fan att du tagit honom :P Whoooopaaaaa på dig

2009-01-18 @ 19:32:35
URL: http://fallenone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0