Party?



Den här låten dök upp i spellistan då jag kom ut ur duschen (som för övrigt är tillräckligt stor för att kunna dansa lite i om jag bara hade haft musik i badrummet) och ett oväntat partyhumör infinner sig. Jag vill ha Dillefest!

Jag vill dansa "rumpdansen" till The Sounds med Dillebarn och skrika Denied (låten ovan) med Mattis till Mango i telefon. Dillefester som alltid slutar innan tolv och oftast involverar ölen Arton56. Någon blir för full och ska pussa på allt och alla. Bullen förevigar allas mest pinsamma ögonblick med kameran som fastklistrad i handen. Någon har varit förutseende och köpt bakismat, även kallat chips, men äter upp den under kvällens gång. Envisa försök att tända cigaretter på spisen (någon lyckades tror jag faktiskt). Avbrott då alla går ut i stallet(!). Försök att åka bob utan snö. Ramla och inte upptäcka det förrän man ser att man blöder på handen. Spela "Fia med hutt" och ölspelet. Det är med hjälp av ölspelet man får se rumskompisar hångla och en människa med fotfobi slicka en annan människa med fotfobi på foten. Oavsett mängden alkohol i kroppen blir man ändå påverkad av den knasiga stämningen. Dillebarn är sköna människor, och tillsätter man alkohol och uppsluppenhet kan vad som helst hända.

Alla händelser jag gett exempel på är verklighetsbaserade, men inte alla är självupplevda. Ville bara säga det. Nästa år kommer jag att sakna att få se mina sämsta ögonblick på Bullens bilder. Och Mattis som blir så kärleksfull, och Tazzan likaså! Oh, treor, fy på er som tagit studenten och försvunnit. Hur ska vi klara oss?

Jag börjar förstå att det kanske ligger något i det där med att min skola låter som en slags sekt. Det blir väldigt speciellt.

Seså, lyssna på låten och känn partystämningen! Pepp - inget depp!

Kommentarer
Postat av: Mattis

The only thing worth to treasure, are the people that actually care....

2008-07-10 @ 17:56:38
URL: http://fallenone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0