It's cool to hate the singer

Jag håller för tillfället på att läsa Martin Svenssons bok Hej! Mitt namn var Elton Persson. På något ställe nämner han som hastigast "tonårstjejer som bara vill ligga med sångaren". Det är bara det att något sådant som att bara vilja ligga med sångaren knappast existerar. Möjligtvis om sångaren i fråga tillhör dem som har "producerad av TV4" stämplat på röven.

Men det är klart att de allra flesta vill ligga med sångaren i bandet, och det av flera anledningar.
Sångaren är personen som förkroppsligar musiken man älskar så mycket att man ibland inte vet vart man ska ta vägen.
Musiker är automatiskt mer sexiga än andra. Det är liksom en naturlag. (En anledning att börja spela i ett band för många tonårskillar, misstänker jag, men jag kan ha fel.)
Man är så desperat att komma nära Musiken att man försöker uppnå det genom att komma nära de som utövar den.

Det är ju musiken man vill ligga med egentligen, men eftersom det är fysiskt omöjligt är det musikern man vill åt.
Ja, jag fattar varför det finns groupies.

Men jag fattar inte varför en del av dem ägnar sina omsorger åt inplastade produkter från TV4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0