I'm just not feeling so good.

I går kväll när jag låg och skulle somna tänkte jag, precis som jag brukar, på vilka grejer jag har att göra. Skrivuppdrag och skolan och sådant. Plötsligt kände jag mitt hjärta börja slå mycket fortare och mer tvingat och min mage kändes som ångest. Jag blev livrädd. Har INTE tid, och framförallt absolut ingen lust, med panikångest eller att krypa in i någon slags vägg eller vad det nu är för fel. Jag är inte beredd att välja bort något. Verkligen inte. 

I måndags hade jag EVK. Elevvårdskonferens, betyder det. Då pratar man med elever som inte är helt skötsamma. Det går som sagt inte så bra för mig i skolan. Jag finner bara inte motivationen till att lära mig allt om avel och att träna unghästar och om blommor. Hur som helst kändes det inget bra. Delvis för att jag är fast i duktigheten och avskyr att göra dåligt ifrån mig. Delvis för att rektorn nyss varit magsjuk och jag aldrigaldrigaldrig vill sätta av tid för att vara hemma och spy. 

Det var innan den ägt rum. Såhär efteråt känns det inget bra på grund av hur mötet gick till. På en EVK ska nämligen eleven, rektorn, mentorn, skolkuratorn och skolsköterskan närvara. Så mycket är säkert. På min närvarade elev, rektor och mentor. De senare hade nämligen bestämt att eftersom kuratorn inte hade tid behövde jag inte henne. Det här är jag inte helt säker på om det är obligatoriskt, men jag föreställde mig att rektorn och mentorn skulle ta kontakt med de andra lärarna för att ta reda på exakt hur illa man ligger till i de olika ämnena och berätta hur man ska åtgärda det. På min tillfrågades jag hur det gick för mig. Hade jag inte tagit upp att jag behöver praktik hade det inte nämnts, för det visste de inte om.

Detta känns inte okej. Skolan som alltid tagit hand om mig som en extra familj har slutat bry sig om mig. Det kanske är straffet för att jag brytt mig mindre om mina studier, det kanske är rätt åt mig, vad vet jag, men helt partiskt måste jag säga att jag tycker att jag förtjänar bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0