Synchronised Sinking AB (SS?)

Undrar vad The Lucksmiths skulle säga om jag gjorde ett aktiebolag och döpte det efter en av deras låtar. Skulle de hata eller älska mig? Min svensklärare och mentor (inte officiellt, men på alla andra plan) tyckte att jag skulle se till att jag får betalt för att skriva. Inte bara för de texter som trycks på papper. Man kan ju tjäna pengar på att blogga om sitt liv också, som vi alla vet. Hmpf. Vi får väl se hur det blir med det. Idag tänkte jag göra det gratis.

Idag fick jag skivpaket från Groove! Och det var inte alls länge sedan (eller skriver man ihop det?) jag fick ett senast, så jag är värsta glad. Lite bekymrad för min stressnivå dock. Men man kan göra allt man vill! Jag vill. Så det så.

Det är intressant att bo med en spelnörd. Det första jag gör när jag vaknar är just nu att snyta mig, i vanliga fall att gå till toaletten och utföra diverse morgonbestyr (inget kosmetikarelaterat, jag garanterar). Det första han gör är att sätta på datorn. Sedan äter jag frukost till boom och bam och pang och crash och vrooom. Det är mysigt. På ett alternativt sätt.

Fredag idag! Yes! Skolan göder oss med semlor och ikväll ska jag mysa i Teaterkällaren med gullpop. Efter det ser vi vart natten tar mig. I morgon är det eventet som heter "Love hurts!" på Facebook och som går ut på att skjuta laser på allt som rör sig. Det är meningen att vi ska dissa allt vad gullande är så hårt att det aldrig återhämtar sig.

Jag är en intensiv motståndare till alla stjärtars dag-gullande, men när det gäller mina vänner är jag faktiskt äckligt blödig. Därför kompenserar jag skjutandet med free hug day idag. Egentligen ska man nog krama alla som vill, men jag har inte lagt ner så stor energi på att promota mig som kramare, jag bara anfaller folk jag vill krama. Huruvida detta är gott sportsmannaskap kan diskuteras, men jag tänker inte göra det.

Nu ska jag äta choklad. Plopp med saltlakritsfyllning. Av biologiska skäl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0