Topp 5 saker som är bättre än att vara i skolan

1. Gå på konsert. Ibland är det faktiskt helt nödvändigt att uppleva lite livemusik. Det går inte annars. Bra för levnadsmotivationen.
2. Recensera, eller skriva något annat som ska läsas av andra. Lyssna recensionsskivor, skriva, lyssna mer, skriva om, skriva rätt, göra en intervju, skriva en artikel. (Alternativt använda lektionen i Hästkunskap till att skriva ett utkast till en krönika med papper och penna. Också bra.)
3. Åka långt bort. Avstånd ger ett annat perspektiv. Perspektiv är bra. Givande.
4. Umgås med vänner och äta choklad. Det blir man glad av. Ett hedervärt ändamål!
5. Något annat som utvecklar en som person. Skolan gör nämligen inte det. Hej understimulans! Varför ska jag gå på en lektion som lär mig saker jag inte kommer att använda i mitt framtida yrkesliv? Varför ska jag gå på en lektion där eleverna, inklusive jag själv, kan mer än läraren? Varför ska jag avsätta tid för en meningslös lektion när jag har en meningsfull deadline?

Slutsats: Skolan suger och förtjänar låg prioritet.
Förnuftet måste dö.

Kommentarer
Postat av: Cami

Anna. Ta och kamma dig nu va. Okej, skolan suger - så vadå? Jag förstår till fullo att du vill göra annat, men spar det till fritiden. Så KOM KOM KOM, var med din klass! Vi har knappt 4 månader kvar tillsammans. <3

2009-02-18 @ 23:08:27
Postat av: Ludvig. de Geer.

nu tycker jag att utbildning är någonting grundläggande för samtliga punkter

2009-02-19 @ 00:58:04
URL: http://ewaskartong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0