Regnet, gatlyktorna och indiepop

Idag insåg jag att det börjar mörkna tidigt nu. Hösten kommer närmre och närmre, och jag välkomnar den med öppna armar (finns det inte ett förråd för nya uttryck någonstans?). När alla växter dör känner jag mig lite mer levande. Jag borde verkligen inte gå en utbildning som innefattar så mycket växtlighet? Det känns bra att min årstid är i antågande. Lovande. (Det mest perfekta hade väl i och för sig varit om den hade innehållit festivaler också. Men man kan inte få allt.) 

Varför har jag inte lyssnat på Laakso innan? Jag hade hört en låt och avfärdat med en handviftning, men nu inser jag mitt misstag. Det här är ju underbart bra svensk indiepop. Men bättre sent än aldrig. Nu har jag blivit upplyst.

Hur nervös jag än är inför Groove kan jag inte låta bli att tänka en hel del på skolstarten. Det kanske känns lättare att fokusera på något som jag lättare kan föreställa mig hur det kommer att bli? Groove har jag ingen aning om. Skolan har jag två års erfarenhet att utgå ifrån angående vad jag har att vänta. Nåja. Vad som än händer är det i alla fall samma ingredienser i muffins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0