Like a record, baby

Skivpaket från Groove! ÄNTLIGEN! Jag som började tro att jag hade blivit daskad. Men så var icke fallet! Underbart! Jag lever trots allt mest när jag skriver. Åtminstone näst mest. Mest är livemusik (festival!). Åh, ge mig sommar.

På tal om att leva så funderar jag mycket starkt på att byta skola ändå. I somras tänkte jag att det var lika bra att gå ut gymnasiet på första försöket, men nu känner jag att mitt obefintliga hästintresse gör det fett ovärt att läsa 200 poäng Hästens utbildning och 150 Hästkunskap. För att inte tala om alla naturbrukskurser. Arbetsliv naturbruk, någon? Fan, jag vill kunna läsa Svenska och Engelska C, Filosofi och sådant.

För tillfället skolkar jag från att frysa i ridhuset och titta på när några rider med handhästar. Tror att läraren just såg mig. Inte bra. Jag väntar på att rektorn ska avsluta mötet hon har nu så att jag kan ta ett allvarligt snack med henne. Se om det ens är möjligt för mig att hoppa in någonstans. I tvåan, då. Det blir ett extra år på gymnasiet, vilket kanske är en nackdel?

Det kanske är nu jag ska lära mig att motivera mig själv till saker som känns meningslösa? Plåga mig igenom sex månader till och göra vad jag vill efter det. Då kan jag ju läsa de kurser man inte kan läsa här, och sedan läsa till journalist. Ta en paus där emellan också? Det är väldigt mycket "hej kom och hjälp mig" över mina framtidsplaner just nu. 
Förvirringen är total, alltid.  

Det snurrar i min skalle när allt det här vänder sig in i mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0