Äntligen på väg

SVERIGE!
Nu är jag i Halmstad. Solen skiner, det är kallt som fan, men vad bryr jag mig? Jag är i rätt land, snart, om ett och ett halvt dygn i helt rätt stad också!
Fatta hur glad jag är!

Ska försöka förklara. Såhär: Femton timmar på ett flygplan. Äcklig ovegetarisk mat, trång toalett, inte kunnat sova ordentligt, ont i ryggen av att sitta böjd, ont i nacken av att luta huvudet. Framkomst till Kastrup fyra på morgonen, trött som satan. Värsta kyla-chocken eftersom jag hade klänning utan strumpbyxor. Klädde på mig, åt lite frukost, var allmänt grinig som jag blir när jag är övertrött.
Så hoppar vi på tåget mot Halmstad. Solen börjar gå upp, och jag ser det platta skånska landskapet flyta förbi utanför fönstret. Det ser ganska deprimerande ut, torrt, trött fjolårsgräs, nakna träd, en och annan mack och ett vindkraftverk som står still. Allt ser så himla svenskt ut att jag blir alldeles lycklig. Värsta hemkänslan infann sig trots att jag var många, många mil hemifrån. Satt och lyssnade på varje glad låt jag har på mp3:n och var allmänt trallig hela sista timmen. Förstå hur mycket jag har längtat hem?!

Jag har lämnat allt som tynger mig
på vägen hem till dig

Kommentarer
Postat av: Rebecca

tack för tipset!

2008-02-15 @ 21:22:24
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: Cami

Vi vandrar mot Mecka som paralyserade vilsna små själar på jakt efter den kick man får av att befinna sig där.

2008-02-16 @ 11:26:57
URL: http://geggamojs.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0