I'm kind of tired

image4

Jag vill sova bort allting. Magont, illamående, sockersug, yrsel och matthet. Skolarbeten. Trassel och deppigheter. Jag vet inte hur jag lyckas bli så trött och förvirrad. Det är ju inte så mycket egentligen, det är nog bara så att jag tänker mycket på det som är så att tankarna liksom snurrar runt och gör mig yr och det känns som om allting snurrar och ojojoj.

Jag vill orka allting och kunna göra bra saker av det jag faktiskt kan. Men jag orkar knappt något utom hästen känns det som just nu. Det är faktiskt han som ger mig energi och ork att göra lite annat. Annars förklarar bilden litegrann hur jag känner. Trassliga tankar, så jag försöker fly in i musik för att inte lyssna på dem, men hör dem ändå. De tänker så högt. Låt mig vara i fred!

Jag vill också vara lite smidig och galant. Det är krångligt att försöka göra sin klantighet gullig, det går liksom inte. Dumhet kan man inte heller göra gullig även om man i sin dumhet gärna tror det. Men man vill så gärna vara nånting bra att man försöker med allt. Jag ska sluta försöka så mycket. Bara vara. På något jävla vänster kanske jag lyckas sluta tänka och stressa upp mig för allt.

Jag har börjat alla stycken med "jag", egoist javisst, så därför kan jag lika gärna fortsätta med det. Missbruk av olika saker är min grej tror jag. Allt för att hitta en enkel livslösning, som bara drar ner en ännu mer. Socker, cigg, handlingar av olika slag, vad som helst. "Jag ger vad som helst för nåt som känns." Jag skulle vilja vara en oberoende person. Egen och trygg och själv och säker.

You cruise, I crash
You slide, I smash
You're fire and I'm ash
I won't even ask you why

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0