Ett glas vin så går det över?

God morgon.
I går kväll drack Anna ett glas med kanske tre deciliter vin. Anna blev lite varm i kroppen och lite lätt fnissig, men inte full. Det var väldigt skönt. Det var trevligt med den där avslappnade känslan i kroppen. Det känns läskigt!
Jag ska inte dricka mer alkohol. Någonsin. Jag får fan inte bli beroende, börja jaga den där avslappnade känslan. Jag är så rädd. Min släkt är inte så lovande direkt. Oj oj oj. Milde moses.
En annan sak som skrämde mig var att en längtan jag haft i några dagar blev starkare. Dock var jag inte tillräckligt påverkad för att ge efter. Och tur var väl det.
Nej, alkohol är inget bra. Eller för bra.

Kommentarer
Postat av: Cami

Inte bra eller för bra? Hårfin linje ibland. Bra att du inte ger efter, vad det än handlar om så låter det som något du inte behöver!

2008-01-03 @ 17:05:27
Postat av: Cami

Men vid närmare eftertanke.. vad man behöver eller inte behöver är förstås olika från dag till dag. Det finns bra saker, och dåliga.

2008-01-03 @ 17:07:02
Postat av: Petronella

Hms, Anna.. Inte bra att suget efter alkoholen finns, men man ska aldrig, aldrig säga att man aldrig ska göra något. För det finns inget som är så jobbigt som krav. Däremot får man hitta andra vägar att bli lycklig på :)

2008-01-08 @ 21:46:13
URL: http://petronellah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0