If you fail at least you've tried

Detta citat har ringt i mitt huvud hela dagen.
För jag har vågat att försöka, jag vet inte om det lönar sig än, men det verkar positivt eller åtminstone möjligt, och jag är så nervös. Det gäller ett uppfyllande av en dröm, och sådant är alltid känsligt. Men fuck it, just nu är jag bara så glad och stolt över mig själv för att jag vågade ta ett steg och försöka! Om det inte blir av har jag åtminstone vågat!

Och dessutom ringde jag till banken idag. I elevrådets namn, där jag är kassör. Ni anar inte hur stor och viktigt och ansvarstagande jag kände mig. Jag vet, det är ingen stor grej, men det är en stor grej för mig! Jag klarar av saker som involverar att kommunicera med människor! Jag kan! Om några dagar eller veckor eller månader känner jag kanske annorlunda, men då är det fel. Det här är rätt, det är såhär jag ska känna mig. Bra och viktig. Nu stämmer det. Nu stämmer jag.

Allt stämmer inte dock, för trots att jag värderar mina vänner högt kan det uppstå komplikationer i relationerna ibland. Men jag vet att det ordnar sig. För blod kanske är tjockare än vatten, och vänskap är starkare än båda. Eller sätt in valfri liknelse som faktiskt passar på egen hand.


Kommentarer
Postat av: Cami

Du kan, du kan! Det var tufft att du verkligen stod för din åsikt fastän Fredrik pratade om att trycka in en massa österrikare under din säng. I ADMIRE!

2008-01-19 @ 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0