"I want you to hit me as hard as you can."

Ni blir inte av med mig. (Precis slutat jobba och tar det lite lugnt innan jag ska diska, duscha och packa.)

Dagens tips 1: Om du är nervös, ät inte tre muffins på rad. Du kommer varken bli mindre nervös eller få mindre ont i magen.

Dagens tips 2: Se till att den första låt du hör på morgonen är glad. Den första låt man hör tenderar nämligen att fortsätta eka i huvudet resten av dagen, och då är det ju bra med ett positivt eko. Det blir lite roligare att göra tråkiga saker då.

För länge sedan, sådär sommar/höst 2005, brukade jag hänga på Lars Winnerbäck-forumet winnerback.com, och där fanns en tråd som hette "Små vardagstips". Det var mer så att folk skrev sina misstag där och avslutade med "gör inte såhär!" Jag minns bland annat att någon skrev "om du ska slänga tomflaskor i ån (bara det!), se då till att inte slänga handväskan med pengar, mobil och leg istället". Det var roliga tider, fast hemska på många andra sätt och vis.

I skolan lärde vi oss att det ingår i defenitionen (stavning?) av "bloggtext" att den ska vara "av allmängiltigt intresse". Ha, ha, ha, tillåt mig skratta. Varenda jävel bloggar om sig själv och sina bekymmer, och av hur stort intresse är det för allmänheten? Att ens vänner är intresserade är ju en annan sak. Själva grejen med bloggkulturen är ju att det finns större tillgång än efterfrågan - alla skriver men ingen läser, för att överdriva lite. Men skrivandet kan ju vara ett självändamål, och allt behöver inte läsas. Jag utnyttjade ju det så när jag hade min "hemliga" blogg, som var som en slags dagbok på internet, där jag skrev vilken skit som helst som var i mitt huvud just då. Det var en dålig period också. Nu vet jag inte längre vart jag ville komma med det här. Hade nog ingen lugnande sensmoral att leverera på slutet.

Förresten: Cami ligger med dropp på Kalix Sjukhus! Skicka en tanke eller ett sms, för fasiken! Hon blir säkert glad då. Do it! (Do it, do it, real good...) Förresten hittade jag en namnskylt med texten "Mc DO IT" på Trasten idag. Jag undrar verkligen vem det är.

Alltså, jag kan inte skjuta upp det jag måste göra längre nu, för vad jag än gör kommer ändå pappa hit om en halvtimme(!) och jag ser honom för första gången på ett halvår. Svälj. Men nu vet jag i alla fall att jag inte ska äta tre muffins just nu. Bra tips där. (Haha.)

I want you to hit me as hard as you can.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0