Jag har sett varenda vrå av Sveriges land

(Konstigt att Winnerbäck alltid kommer tillbaka till mig ibland. Kanske är han obotlig hos mig ändå. Det gör inte så mycket, känns det som.)
 
Småland. (Ur sms-arkivet: "KOM jag på dig?! Herregud förlåt. Visste inte att jag behärskade sprutorgasmer ens. Helst inte ända till Småland!!!11 D:") Här, i vad som på pappret faktiskt är mitt riktiga hem, sitter jag igen. Som alltid efter en resdag lite trött. Göteborgs centralstation kryllade av Iron Maiden-fans. Det får trots allt plats många på Ullevi, så det var väl inte så konstigt. Jag tänkte bara på hur jag saknar ruset efter en riktigt bra spelning. Köpte en musiktidning som kompensation. Åkte buss med mycket AC och hörde mysig östgötska. Den tog mig till Jönköping, där jag vackert fick vänta en timme på ett tåg till Skillingaryd där mamma mötte mig. Hemma? På något sätt, ja. 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0