Dubbel dos!

Idag åkte jag till Hestra för att hämta ut ett rekommenderat brev som legat där ett bra tag. Ser att det är från min bank och blir lite smått nervös. Öppnar det och ut trillar en internetbank-dosa. Just en sådan som jag var på banken för ett par dagar sedan och skaffade mig alldeles på egen hand! Jag snissade lite för mig själv, för jag kom ju på att jag hade beställt en dosa och tillbehör innan Siesta när jag upptäckte att det kan vara bra med internetbank. Och sedan var det Coldplay... Jag ser ett samband. Festivaler & konserter = Anna gör av med pengar. Och så påstår de att jag är dålig på matte? Förstår inte. Jag använde min dosa igår till att köpa biljett, och resa, till Arvikafestivalen. Konsertabstinensen gjorde sig påmind i form av en rabattkampanj med Arvika och Festivalbussen. Kostade i princip ingenting att åka! Nästan gratis, jomen visst! Klart Anna köper.

Dubbel säkerhetsdosa, dubbel festivaldos. Mer av allt! Jag avskyr uttrycket "Less is more". Det känns så begränsande och kvävande, och, nej. More is more! Dubbelt upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0