Friday I'm in love

Det är härligt att återupptäcka gammal musik, det är torsdag kväll och jag är på partyhumör! Varför? Jo, nu ska ni få höra.
Idag har jag varit på en fin skolavslutning. Lite knasigt att gå på en avslutning som inte är ens egen, men det var kul. Övervann lite rädsla, eller rättare sagt insåg jag att en person inte hatar mig längre. Denna människa tålde mig inte på högstadiet och det var så intensivt och totalt oprovocerat att det satt sig väldigt djupt. Men dagar och år lägger distans till det mesta. 

Så har mitt hår blivit klippt i och förhoppningsvis ser jag nu...letar efter det rätta ordet...bättre ut.  

Jag gör framsteg på jobbet! Eller, jag gör saker. Jag klarar av saker jag inte trodde att jag skulle klara av. Det är litet i världen, men stort för mig. Och vissa av de gamla är så roliga att lyssna på när de pratar. Det var en tant som hade en dagbok där hon skrev upp alldagliga händelser, vädret och vad hon gjorde. Hon sade "men jag har en dagbok här inne också" och höll handen över hjärtat, "och den är det ingen som får läsa i!". Det lät så fint. Själv borde jag nog inte låta så många läsa mig. Jag fick mig en tankeställare.

Det bästa är nog peppen inför min praktik på Groove. Jag lyssnar på musik och läser om den på internet för att få så mycket kött på benen som möjligt. Jag ska bodybuilda min musikaliska allmänbildning! Det är roligt, så det här har redan gett någonting. Jag är så sjukt jävla stolt över mig själv för att jag har fixat det här. Heja Anna!

I thought you said summer was going to take the pain away

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0