Lista: Fem äckliga chokladsaker

Chokladälskare som jag är finns det vissa chokladrelaterade saker som gör mig upprörd. Utöver det älskar jag listor, så mina kära vänner, speciellt till er:

De 5 sämsta chokladsakerna

1. Saker som ska smaka choklad men inte gör det
Det är ju bedrägeri! Fusk och fejk och skandal! Varje dag blir tusentals chokladälskare snuvade på konfekten på grund av dåligt smaksatta bakverk och så vidare.  Ett hemskt öde. I sanning hemskt.

2. Likörchoklad
Varför försöka blanda sprit och godis? Omöjlig kombination. Vet inte någon som tycker om det. Vuxna människor med döda smaklökar kan tvinga i sig det, eller så har de "lärt sig", men jag tror inte på att det är gott. Inte en chans.

3. O'boy
Det smakar inte choklad. Det är sötningsmedel för mjölk, inget annat. Inte choklad!

4. Chokladpudding
"Tjena puddingen, står du här och dallrar?". Daller, daller, skvalp, skvalp. Man blir så sjukt mätt. Dessutom är det lätt att bli illamående av chokladpudding. Ingen hit.

5. Chokladbaksmälla
Om ni inte har drabbats av det någgon gång har ni ätit för dåligt med choklad! Haha, skämt åsido är det inte alls kul. I likhet med en mer traditionell alkohol-baksmälla mår man ganska dåligt. Men, smakar det så kostar det! Ibland är det faktiskt värt det.

Mvh, Anna Listfascist (Det rimmar!)
Vänta bara. Det kommer mer. Listandet har bara börjat. Man är väl listig (ha, ha, ha).

Kommentarer
Postat av: Anki

what?! okej, chokladpudding kommer aldrig upp till samma nivå som riktig choklad, men det är inte fy skam heller! håller dock med om o'boyen, uäh!

2008-06-17 @ 14:12:52
Postat av: Blå

jag vet faktiskt en som gillar likörchoklad.

fast jag tro iofs att hon ljuger...

2008-06-17 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0