Living the dream

I sommar ska jag göra praktik på en musiktidning. Det har ingenting med min skolgång, naturbruk - islandshäst, att göra och är inte giltigt som praktik. I princip fem veckors skolk. En giltig praktik får jag ordna på något annat sätt, för jag ska göra det här. Så är det bara.

Det var en impuls att jag skickade iväg det där mailet, jag drömmer ju om att kunna göra sånt, men trodde inte att det faktiskt skulle hända. Helt jävla otroligt. Nu ska jag jobba och lära mig så mycket jag bara kan. Det känns extremt läskigt men det ska bli roligt. För det har jag bestämt.

Det är dags att sluta tvivla på min förmåga. Nu måste jag börja ta åt mig vad min svensklärare säger om mig. När jag skickade min förfrågan bifogade jag två texter som var halvbra (jag vet att jag kan bättre) och de ville ändå ge mig en chans. Det måste ju vara värt något.

Hur det än går så har jag vågat försöka, och det är stort. Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0