Nothing matters

När jag och Mattis vaknade på nattåget var vi i ett vårgrönt Alingsås. Vi såg vitsippsbackar och blev vårglada. Underbart! När Mattis hade åkt mot Strömstad spenderade jag en dag i Göteborg, träffade min mormor en stund och köpte Fight Club på engelska. Gick ut framför spårvagnar. Sådär.

På kvällen tog jag tåget mot Gislaved, där jag bodde hos Anki. Blev välkomnad med nybakat bröd! Så åkte vi till Holmen för att titta på brasan, ett valborgsfirande med scouter på rad, gubbar som sjunger och tråkiga tal. Det var exakt lika tråkigt som jag mindes det. Och så dök en kille upp, som jag var kär i men som dissade mig, och sa "det var längesen". Lade armen om mig (hade säkert druckit). Jag blev lite knäsvag. Kändes fånigt att han fortfarande påverkar mig så mycket. Tur att jag slipper träffa honom speciellt ofta. När vi kom hem efter det såg vi Morgonsoffan. Kanonkul.

Resten av dagarna har varit en räcka av att träffa underbara människor och ha mysiga stunder. Jag var på arbetsintervju också, och fick jobbet. Så nu blir det hemtjänsten för mig i sommar. Bara jag hittar någonstans att bo... Men det fixar sig.

Jag hade antagligen inte sagt till pappa att jag skulle komma. Eller så hade han glömt det. Han är tyst på ett väldigt högljutt sätt, nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0