Äna älskar: Conor Oberst - Moab

Jag älskar Bright Eyes och jag älskar Oberst's soloplatta.
Simple as that.

Men. Idag hade jag tänkt fokusera på en speciell låt. Från nämnda soloplatta titulerad Conor Oberst. Låten heter Moab och det första som fastnade var textraden There's nothing that the road cannot heal. Jag håller med till hundratio procent. Det var i somras.

Nu har jag lyssnat på den så många gånger att melodin har slagit sig till ro i, och blivit en del av, mig. Och häromdagen upptäckte jag en ny briljant textrad. Det är det som är det fantastiska med Conor - han tillfredsställer min fetisch för bra texter som ingen annan. Raden då? Jo, såhär:

So from 1-10, 10's exactly what I am
0 being everything I'm not

Tell me what you like
Is it less than 5?


Man kan lyssna på en låt i flera månader och sedan upptäcka nya saker man älskar med den.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0