Det här är livet

Hitta kopplingen till Amy McDonald i rubriken, den som kan.

Idag känner jag inte för något inlägg med tydlig struktur eller värt innehåll. Alltså, idag: Dravel! Woohoo! Living the dream!

Igår skrev jag ut KonstHäng-affischer, och gick till KE-residenset (tre av fem styrelsemedlemmar bor där, därav namnet) med dem. Eftersom jag hade glömt både jacka och plånbok på morgonen blev jag inbjuden på te för att värma mig. Tilläggas bör att det var istappar-under-näsan-kallt (nästan). Det lyckades jag spilla ut hälften av på köksgolvet. Tur att de är så fantastiskt snälla, de där människorna. Dessutom fick jag låna en jacka när jag gick! Man kan bli übertacksam för mindre.

Nu ska jag skriva ett arbete om en naturkatastrof. Jag valde naturkatastrof för att jag ville använda titeln "Har någon hört något om Hurricane?". Töntigt, men inte desto mindre kul. Får mig osökt att tänka på högstadiet när jag lärde mig att skriva spegelvänt och gjorde det på läxförhör enbart för att förvirra läraren.

Och jag lyssnar fortfarande på 90-talshits. Det känns väldigt upproriskt i svåra indievärlden, ju. Kan vara delvis därför jag finner det så underhållande. På mellanstadiet kände jag mig rebellisk när jag lyssnade på Shebang och Avril Lavigne och Kelly Osbourne. Jämfört med Shania Twain kanske det var det, i och för sig.

Nu så. Hurricane nästa! (Gary är för övrigt vän med Daniel Gilbert, det vill säga Hurricane Gilbert för alla som inte är nördar, på facebook. Fråga mig inte hur jag vet. Hoppas att inte Gary läser min blogg. Fast varför skulle han slösa tid på det? Det är nog inbilskt att tro att han ens skulle ha tid med det. Han är ju så credig och upptagen.)


Kommentarer
Postat av: hanna

Nu är det dags för Veckans Blogg igen. Anmäl dig eller någon annans blogg du tycker borde uppmärksammas. Kram H

2008-11-14 @ 20:53:23
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: carina

jämfört med Shania,

jaa. hehe ;)

2008-11-14 @ 23:14:45
URL: http://ebbaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0