Groove is in the heart

Igår när jag skulle somna hade jag minst tio olika blogginlägg som cirkulerade i huvudet och en icke-fungerande dator. Är det ett varningstecken för ena mentala hälsa när man tänker i blogginlägg?
Hur som helst.
Nu sitter jag här och vet inte var jag ska börja.

Gårdagen var patetisk, så jag tror nästan att vi skippar att beskriva den. I min värld (läs: blogg) får jag göra som jag vill. Och nu säger jag som Russell Hammond i Almost Famous: Just make us look cool.  

Å andra sidan sägs det i samma film att man som musikskribent är "uncool", att det är det som driver en. Men Gary då? Han är ju extremt cool, i brist på bättre adjektiv. Kanske blir man det efter några år i branschen. Eller så är det bara en förunnat om man är editor in chief som det så tjusigt heter.

På tal om det så saknar jag Groove. Att hinna en recension om dagen för att man inte gjorde något annat. Sitta i den svarta soffan. Göra det mindre roliga, som att slänga papper i återvinningen, dela ut skivor till skribenter (fast det var mer läskigt än tråkigt - tänk om det blev fel?), packa skivorna, lägga ut en miljon recensioner på webben. Jag älskade det mindre roliga för då kände jag mig behjälplig. Det var min ursäkt för att få skriva och ibland till och med få respons av Gary på det jag skrev.
Det var bäst och jag saknar det.

Nu lyssnar jag på en recensionsskiva och hoppashoppashoppas att jag får vara kvar.  

Kommentarer
Postat av: hanna

jag tänker också ofta i blogginlägg. det är nog lite farligt. jag brukar ställa undan datorn några timmar och dränka mig i mina barn istället när det blir så.



värst är det när man ligger på natten och tänker på ett speciellt inlägg som kanske inte blev så bra, och känner att man nästan måste KLIVA UPP och ta bort det. FAST BARNEN SOVER. illa.



jag tycker om din blogg iaf. det är det jag vill säga. hit återkommer jag!

2008-11-12 @ 01:14:43
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0