It gives me the creeps

Vad är grejen med barnkörer? Varför, varför, varför förstör man låtar som The Wombats Let's dance to Joy Division eller Kents Alla mot alla? Det finns fler exempel, men ni förstår säkert. Jag älskar ju Wombats-låten tills de där ungarna skrämmer mig från vettet! Det känns väldigt onödigt på en så bra låt.

Ska det vara gulligt? Eller vill de rentav skrämmas? I så fall, varför? Jag förstår inte. Men så förstår jag mig inte på barn heller. Det ger mig the creeps att folk i min ålder(!) med jämna mellanrum piper "ååh, jag vill ha barn nuu!". Den där omtalade biologiska klockan styr så obarmhärtigt! Det är hormondiktatur! Man kan bli mörkrädd för mindre.

Bra musik är trygghet när allt annat är falskt och fel. Därför ska man inte blanda in några läskiga barn i den.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0