It's a fine line between pleasure and pain

Idag har vi varit några Dilleelever på öppet hus på Mittuniversitetet bland förkylningsnäsor och studentoveraller. Ätit gratisgodis tills vi mådde illa och gått tipspromenad med frågor om språk. Jag och Emma blev intervjuade av en journalist, med tillhörande fotograf-sidekick, som fick det att bli ett helt naturligt samtal. Så duktig ska jag också bli!

Nu är jag riktigt peppad på att plugga vidare direkt nästa höst. Ska bara göra högskoleprovet också, men det hinns. Helst hade jag velat börja med studierna nu på en gång, samtidigt som jag aldrig vill skiljas från mina älskade Dillebarn. Det är en livsfarlig jävla balansgång.

Men allting ändras ju hela tiden. Det går så fort. Och det är underligt hur dåligt något kan verka om man är på dåligt humör när man läser det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0