People are like songs

Folk är som låtar, sjunger Annika Norlin på More short stories from Hello Saferide och hon borde ju veta. Jag undrar vilka favoritlåtar som är som mina favoritmänniskor? Det känns logiskt att leta bland "25 mest spelade" i iTunes. Nu ska vi se.

Hästpojken - Shane MacGowan. Rasmus. Stökig och får en på partyhumör.

The Sounds - Tony the beat. Cami. Anspelar på sex och får mig att vilja dansa.

Markus Krunegård - Den som dör får se. Jens. Har alltid något klokt att säga en, och är kul och ordvitsig.

Coldplay - Shiver. A-K. Kan göra mig väldigt glad med väldigt små medel.

Vapnet - Snart går du inte själv. Anki. Får mig att komma tillbaka gång på gång, och är ett geni på ordvitsar.

Sigur Rós - Hoppípolla. Lisa. Alltid lika underbar att lyssna på, och vacker dessutom.

Niccokick - The poet. Parentespojken. Fastnade i mitt huvud, gör mig glad och verkar inte försvinna.

Pixies - Where is my mind? Júni (hästen alltså). Ska man ha en Pixies-låt/häst så är det Where is my mind?/Júni man ska ha.

Vilken låt är jag? Förslag mottages tacksamt. Att försöka definiera mig själv vågar jag mig inte på.

Kommentarer
Postat av: saom

Åh, vilket roligt tankeexperiment.

2008-10-07 @ 00:23:37
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: carina

ingen sodlat, dear :)





om tio år åker vi och ser lasse, aye? ("om" han fortfarande spelar då.) flashbacks och känslostormar kommer det att bli, tror jag. återuppleva..:)

2008-10-13 @ 15:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0